FROSTIE's Blogg

Träningsprogram av instruktör

Kategori: Träning och Hälsa

Igår skulle jag ju äntligen få mitt träningsprogram på Friskvårdskompianiet. Hade bokat med en tjej så det kändes ju tryggt och bra så skulle jag slippa känna mig vek när jag "bara" ville göra mig slankare/fastare.

När jag kom dit så var det dock en kille, och då kände jag plötsligt att jag inte kunde säga rakt ut att jag bara ville köra lätt och mååånga för att "endast" bli smärt.
Eeeh why not ..varför skulle jag INTE kunna det ???

Förklarade dock att jag inte vill bli "Biff" utan få lite axlar (menade bort med gäddhänget) och lite högre rumpa (då den har halkat ner några våningar). 


Nåväl när han började så körde han på med (enligt mig) rätt tunga hantlar. Jag försökte flika in att jag nog borde börja med de något lättare då jag ju har ont i kroppen, men då lät det som att det inte skulle ge något alls. Var ändå 3 kg (!!!) jag fick dock ont ..typ direkt

(OMG!!! hur svag är jag nuförtiden)

Skulle kanske förklarat att min kropp inte är helt okej trots alla bra mediciner, men som sagt... ville ju inte verka allt för vek... så jag kämpade på med dessa 3kgs vikter i alla dess vinklar.

Sen då lite rumpträningstips då... kloka och roliga övningar. 

När timmen var slut skulle han gå igenom det vi testat och nästa gång jag skulle dit skulle det ligga ett program i mitt namn.

Var iaf mycket värt att gå denna intruduktionsrunda. Man fick massor av kloka tips om hur man ska stå, hålla armar och axlar och inte röra det men det osv... Är man inte nog stark så gör man nog oftast fel då man hjälper till med fel partier. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: